contact
News
Eten wat je wilt? Zo doe je dat!

Als je denkt dat wij als diëtisten altijd non-stop gezonde voeding eten dan heb je het mis. Wel proberen we zo slim mogelijk te eten (zeker rond de feestdagen). We delen daarom ook graag ons geheim hoe je een paar keer per week kunt eten wat je wilt zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je aankomt.

# 1 Kook zoveel mogelijk zelf
Oke, het kost wat meer moeite maar als je je maaltijden (ja, al je maaltijden) voorbereidt en het slim aanpakt, is de kans dat je naar vette snacks grijpt of voor een salade gaat uit de kantine die niet goed vult veel kleiner. Je bent dus niet alleen gezonder bezig, je bent ook nog eens minder geld kwijt.

Klik HIER als je wilt weten hoe je je eten kunt "preppen". 

# 2 Kies voedzame producten
We hebben het wel vaker over "voedzame" producten. Voedzame producten zijn voedingsmiddelen die boordevol voedingsstoffen zitten en niet alleen belangrijke vitaminen en mineralen leveren, maar ook helpen bij bijvoorbeeld afvallen, of om ervoor te zorgen dat je lang vol zit.
Denk aan het toevoegen van noten, quinoa, avocado, vette vis, boerenkool (zie lunchrecept), zeewier, knoflook, verse spinazie, (zoete) aardappelen, bosbessen, broccoli, donkere chocolade). 

# 3 Plan twee cheatmomenten per week in
Als we met je afspreken dat je twee keer per week mag cheaten, dan kun je dus op deze momenten eten wat je wilt. Het maakt niet uit was het is, als je het maar super lekker vindt en het bij dat ene moment blijft. Deze momenten zijn dus echt iets om naar uit te kijken.

# 4 Beweeg minimaal 40 minuten per dag
We blijven het toch zeggen. Veertig minuten verdeeld over een dag is mogelijk. Zelf kun je al veel doen voor je vitaliteit. Het begint met een eerste stap. 

« terug  |   deel dit artikel op: deel dit artikel op twitter deel dit artikel op facebook deel dit artikel op linkedin
contact
online afspraak
manage your lifestyle
partners
b2b